اهداف تعاونی مهر کــــــــتــــــــیــــــــــج

اهداف تعاونی مهر کــــــــتــــــــیــــــــــج

درباره سایت

(تعاونوا علی البر والتقوی) هموطن خوبم سلام شرکت تعاونی مهر کتیج با شماره ثبت 176 و شناسه ملی 14002472208 با هدف و رویکرد اصلاح ساختار نظام بهره برداری کشاورزی ، عمران و صنایع دستی منطقه، ارتقاء بهره وری عوامل تولید ، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع ، افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، دامی، جنگل، مرتع و آبزیان و ... )عمران( تولید قطعات بتونی و ساختمانی ) صنایع دستی (حصیر،انواع سوزن دوزی ، لوازم تزئینی و ...) تحقق کشاورزی،عمران و صنایع دستی پایدار ، بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء توان اقتصادی کشاورزان ، تولید کنندگان و اعضای آن تشکیل و برای پیشبرد اهداف والا و بزرگ خود نیاز به همراهی ، همکاری و سرمایه گذاری همه هموطنان نیکوکار را دارد . منطقه فعالیت :سیستان و بلوچستان. شهرستان فنوج و بخش کتیج.

اهداف تعاونی مهر کــــــــتــــــــیــــــــــج
بازدید : 2783

هدف ، موضوع و حدود عملیات  

هدف از تشکیل این شرکت عبارت است از اصلاح ساختار نظام بهره برداری کشاورزی، ارتقاء بهره وری عوامل تولید ، تخصیص و بهره برداری بهینه منابع ، افزایش کمی وکیفی تولید محصولات کشاورزی (زراعی، باغی، دامی، جنگل، مرتع و آبزیان و ... )،  تحقق کشاورزی پایدار ، حفظ محیط زیست ، بهبود وضعیت معیشتی و ارتقاء توان اقتصادی اعضاء آن می باشد.

1- استفاده بهینه از عوامل تولید و اجرای برنامه قانون تعاونی نمودن تولید

2- یکپارچه سازی اراضی خرد و پراکنده اعضا با حفظ مالکیت فردی آنها و رعایت الگوی کشت در قالب نظام یکجا کشتی

3- انجام کلیه عملیات مربوط به بهبود و توسعه و تولید محصولات کشاورزی

4- استقرار مدیریت مشارکتی آب  به منظور تامین ، توزیع ، نگهداری ، حفاظت، مدیریت و بهره برداری از تاسیسات آب و آبیاری از طریق:

    الف)ایجاد واحد مدیریت آب بران در شرکت

     ب) تشکیل گروه های آب بران

    ج)برنامه ریزی و هماهنگی در جهت بهره برداری مناسب از منابع آبی با بهره گیری از روش های نوین   آبیاری ، نظارت بر تقسیم ، توزیع آب و بهره برداری و نگهداری و ایجاد تاسیسات جدید

     د)هماهنگی در زمینه استفاده از امکانات بلاعوض یا تسهیلات بدون بهره دولت در جهت بازسازی و نوسازی شبکه و ارتقا بهره وری از منابع آبی

هـ)توانمند سازی اعضا و گروه های آب بران در جهت بهره برداری مناسب از آب

و)انعقاد قرارداد همکاری با شرکت آب منطقه ای

ز)اجرای دقیق آئین نامه ها و دستورالعمل های فنی

5-تجهیز و نوسازی اراضی از طریق اجرای عملیاتی مانند :

الف ) مرمت و اصلاح شبکه های سنتی آبیاری و زهکشی

ب ) توسعه و احداث شبکه های مدرن آبیاری و زهکشی

ج) ترویج و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار

د) تسطیح و قطعه بندی فنی اراضی کشاورزی

ه) بهسازی و احداث جاده های دسترسی و بین مزارع

و ) ترویج ، توسعه و اجرای سایر عملیاتی که منجر به تجهیز و نوسازی اراضی گردد.

ز ) حفر ، تجهیز و برقی کردن چاه های کشاورزی برابر قوانین و با همکاری سازمان های ذیریط .

6- انجام کلیه فعالیت های اقتصادی ، تولیدی ، توزیعی ، بازرگانی داخلی و خارجی در چارچوب اهداف شرکت با در نظر داشتن قوانین جاری و مرتبط.

7- ارائه کلیه خدمات مشاوره فنی و مهندسی ، آموزشی و ترویجی و آشنا ساختن اعضا با شیوه های نوین کشاورزی  از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی ، بازدید های دسته جمعی و احداث مزارع الگویی ، تحقیقی و ترویجی از طریق عقد قرارداد با مراجع ذیربط .

8- توسعه و تامین ماشین آلات و ادوات کشاورزی و ارائه خدمات پس از فروش از طریق راه اندازی واحدهای مکانیزاسیون و تعمیرگاه های سیار و ثابت .

9- احیاء اراضی بایر ، موات ، مسلوب المنفعه دولتی ، خصوصی و منابع ملی در حوزه عمل شرکت و اراضی همجوار پس از اخذ مجوز های قانونی براساس قوانین موجود .

10- مدیریت و بهره برداری جمعی و مشترک از اراضی کشاورزی .

11- بهره برداری از وسایل کشاورزی ، آبیاری و مستحدثات ، اعیانی ، مزارع ، باغات ، کارخانجات ، سهام کارخانجات و سایر امکانات دولتی قابل واگذاری برابر قانون سیاست های اصل 44 قانون اساسی در حوزه عمل شرکت .

12- حفظ و احیاء و توسعه و بهره برداری از جنگل ها ، مراتع و منابع طبیعی از طریق فعالیت های فنی و قانونی در حوزه عمل شرکت .

13- انجام فعالیت ها و ایجاد مجتمع های مرتبط با کشاورزی از قبیل  گلخانه، دامپروری ، پرورش طیور ، زنبورداری ، نوغانداری و آبزی پروری و خدمات مرتبط با این فعالیت ها .

14- ایجاد صنایع و امکانات لازم جهت جمع آوری ، نگهداری ، تبدیل ، طبقه بندی ، بسته بندی ، حمل و نقل ، خرید ، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی اعضا و توسعه فعالیت های جنبی .

15- جلب مشارکت خانواده اعضا شرکت بویژه زنان برای ایجاد فرصت های شغلی .

16- خرید و تهیه مواد و وسایل مورد احتیاج حرفه ای اعضا .

17- عضویت شرکت در اتحادیه های تعاونی های تولید و سرمایه گذاری در شرکت های اقتصادی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و استفاده از صندوق های اعتباری دارای مجوز قانونی به صورت مشارکت و یا خرید سهام و ایجاد صندوق قرض الحسنه با تصویب مجمع عمومی عادی.

تبصره – در صورت عدم تشکیل اتحادیه شهرستانی شرکت صرفاً میتواند در اتحادیه استانی عضو شود .

18- تامین منابع مالی و اعتباری مورد نیاز شرکت و اعضاء از طریق اعتبارات دولتی و سیستم بانکی ، استقراض ، قرض الحسنه و استفاده از سایر عقود .

تبصره 1) ترتیب معاملات با غیر اعضاء بر اساس آیین نامه معاملاتی است که به تصویب مجمع عمومی عادی رسیده باشد .

تبصره 2) قبول هدایا از اشخاص حقیقی و حقوقی .

19- تهیه ، تامین ، تولید و توزیع کلیه نهاده های کشاورزی ( کود ، سم ، بذر ، نهال ، سوخت ، ماشین آلات ، ابزار کشاوری ، خوراک دام و طیور و .... ) .

20- گسترش انواع بیمه ها از قبیل محصولات کشاورزی ، اجتماعی ، روستائیان و عشایر ، بازرگانی از طریق مراجع ذیصلاح با ایجاد کارگزاری بیمه ها و غیره .

21- مشارکت با اشخاص حقیقی و حقوقی در فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی .

22- عضویت در تشکل های صنفی کشاورزی .

23- شرکت می تواند نمایندگی شرکت ها ، اتحادیه های تعاونی ، بانکها ، صندوق های مالی و اعتباری، سازمانها ، مؤسسات را برای عملیات خدماتی که مورد نیاز آنها با شرکت تعاونی باشد بپذیرد و یا برای انجام مقاصد شرکت نمایندگی بدهد .

24- ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز آب و خاک از طریق ایجاد آزمایشگاه آب و خاک .

25- ایجاد کلنیک های گیاه پزشکی و دامپزشکی .

26- ارائه خدمات مدیریت کنترل آفات و بیماری های گیاهی و دامی .

27- تولید و فرآوری و بسته بندی و توزیع نهال و بذر اصلاح شده .

28- انجام عملیات پیمانکاری در حوزه های روستایی و کشاورزی از طریق  اخذ مجوز های لازم .

29- انجام هرگونه عملیات و خدماتی که در جهت منافع و مصالح شرکت و توسعه روستا یا روستاهای حوزه عمل شرکت باشد.

30- در صورت بروز اختلاف بین شرکت و شرکت ها و اتحادیه های تعاونی دیگر و یا سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و اعضاء،  اتحادیه مرکزی نظارت و هماهنگی تعاونیهای روستایی و کشاورزی ایران مرجع صالح برای رسیدگی و داوری  می باشد .


نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 12 دی 1396 ساعت : 9:7
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید